Pandemia przyspieszyła rozwój usług online. Z pewnością każdy to zauważył. Nagle wiele osób zakolegowało się z zakupami online. Które usługi zyskały na pandemii? Kasia Wabik z Revolut Polska podzieliła się z uczestnikami webinaru Inżynierów Przyszłości wynikami raportu, w którym porównali zachowania swoich użytkowników z lutego i marca 2020 (liczba transakcji).

Wzrosty

  1. Boom na gry (Steam Games +109%, Playstation +87%, Nintendo +49%),
  2. Streaming w nudę (TVN Player.pl +76%, HBO +25%, Netflix +20%),
  3. Zakupy w sieci (Allegro +42% i Aliexpress +12%

Warto zwrócić uwagę, że w zakupach online wzrosła nie tylko liczba transakcji ale też ich wartość +57% i +54%.

Czegoś Wam brakuje w tej wyliczane? Oczywiście jedzenia! Usługą z największym wzrostem liczby (+122%) i wartości (+142%) transakcji między lutym a marcem jest aplikacja Glovo. Następnie: Wolt (+49%), Uber Eats (+46%), Pyszne (+20%).

Spadki

Skoro wiemy kto zyskał, to wypada zastanowić się, kto stracił. Największe spadki liczby i wartości transakcji dotyczą kategorii podróże i transport miejski.

  1. SkyCash (-65%),
  2. Booking.com (-64%),
  3. Jak dojadę (-58%),
  4. PKP Intercity (-57%),
  5. MoBilet (-57%),
  6. Bolt (-48%),
  7. Uber (-45%),
  8. Autopay (-33%).

Użytkownicy zrobili sobie również przerwę od kawiarni:

  1. Costa Coffee (-61%),
  2. Green Caffe Nero (-60%),
  3. Starbucks (-58%),
  4.  Inmedio (-45%).

Waluty i karta fizyczna

Co ciekawe, choć spadła ilość transakcji wymiany waluty to ich wartość wzrosła dwukrotnie o 110% głównie: CHF, EUR i USD. Średnia liczba codziennych transakcji kartą fizyczną w miesiącu dotycząca wszystkich kategorii wydatków i spadła o  -36% (m/m)

Wsparcie dla organizacji pozarządowych

Od marca w Revolut wspiera też polskie organizacje pozarządowe:

  • Polski Czerwony Krzyż,
  • Polska Akcja Humanitarna (Pajacyk),
  • Otwarte klatki,
  • Rak’n’Roll.

Wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem Revolut zachęcał użytkowników do przekazywania datków na zabezpieczenie wolontariuszy PCK, którzy stale odwiedzali beneficjentów działań organizacji. Użytkownicy przekazali ponad 100 000 zł na ten cel.

Co to za dane?

Jestem świeżo po lekturze książki Janiny Bąk “Statystycznie rzecz biorąc”, więc zaznaczę, że choć Revolut ma milion użytkowników w Polsce, to nie są badania reprezentatywne. Revolt też nie podaje ilości i wartości transakcji, więc możliwe, że 20% wzrostu w pyszne.pl jest warte więcej nż 142% wzrostu Glovo. Tak więc tak, jak prosi Janina, bądźcie czujni, analizując te dane.

Co to za spotkanie?

Wyczekując Forum Inżynierów Przyszłości, jego zespół zaprasza na webinary, które mają zachęcić do dyskusji o tym, co się dzieje dookoła nas i jak się przygotować na nadchodzącą przyszłość. Więcej o wydarzeniu na stronie www.fip.not.pl Materiały Revolut Polska